Nå krever politikerne at statsråden kommer på banen:

Skremt over dype spor i 100-sonen på E18: - Det ser ut som man kjører i fylla

Bilister er opprørte over kvaliteten på veien mellom Kristiansand og Grimstad. Nå krever politikerne at samferdselministeren kommer på banen.

AV Jørund Flaa , Thor Børresen (Lillesands-Posten)
Publisert
Oppdatert:

eller lag digital bruker for å lese videre. Er du ikke abonnent kan du få tilgang under.

Hei, ! Velkommen tilbake. For å lese resten av saken kan du benytte deg av et av tilbudene nedenfor:

Informasjon: Som abonnent kan du være logget inn inntil 5 steder samtidig. Du har nå logget inn over 5 steder, og er derfor automatisk blitt logget ut. eller få mer informasjon her


Hei! Du må ha et aktivt abonnement for å lese videre. Kjøp digital tilgang her

Offentlig Privat Samarbeid (OPS)

  • OPS innebærer at en privat aktør prosjekterer, finansierer, bygger, driver og vedlikeholder veien for det offentlige v/Statens vegvesen.
  • OPS-prosjektet E18 Grimstad-Kristiansand omfatter en totalleveranse av veistrekningen fra Øygardsdalen i Grimstad til Timenes i Kristiansand over en driftsperiode på 25 år.
  • Ansvarlig for bygging og drift er Agder OPS Vegselskap, som får en årlig avtalt godtgjørelse fra Vegdirektoratet fram til 2034.
  • Selskapet eies av Bilfinger Berger Project Investment (50 %), Sundt AS (35 %) og E. Pihl & Søn AS (15 %).
  • Selskapet er også ansvarlig for utbygging av den 2.3 km lange parsellen Timenes-Rona, men denne delen inngår ikke i driftsfasen.
  • OPS er vanlig i flere europeiske land, særlig i Storbritannia.

PÅ FORSIDEN NÅ